23948sdkhjf

Nyt koncept har boostet salget af danske varer hos Dagrofa

Næsten 20 procent.

Så meget har den delvist norskejede fødevarekoncern Dagrofa øget sit salg af danske varer sidste år.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Dagrofa.

- Med vores fokus på danske varer, på nem mad og på økologi, er vi selvfølgelig rigtigt glade for, at kunderne har taget godt imod vores ideer, siger Jesper Bjerring, kategoridirektør i Dagrofa, i pressemeddelelsen.

En vigtig driver i den forbindelse er flagskibskæden Menys koncept, Danske Madskatte, som sætter særligt fokus på udvalgte leverandørvirksomheder. 

- Meny har kørt et helt år med Danske Madskatte, der er vokset til omtrent 700 produkter fra 50 leverandører. Samtidig har Spar med sin nye strategi også sat fokus på danske varer til lave priser. Derfor har vi gjort mere ud af disse varer og præsenteret dem flot. Kunderne har taget godt imod fortællingen om de danske varer, som er produceret med passion, historie og innovation for øje, siger Bjerring.

Dagrofa står også bag kæderne Min Købmand og Let-Køb og oplevede desuden stor vækst i salget af økologiske varer samt convenience-produkter, som voksede med næsten otte procent.

Hensigten er at øge omsætningen på de nævnte varer yderligere i den nye strategiperiode, Gro’27, som begyndte ved årsskiftet og løber frem til og med 2027.

Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.073